“קנאביס במשותף”: סת’ רוגן ושרה סילברמן בקמפיין חדש ללגליזציה

שני סרטונים בכיכובם של רוגן וסילברמן, לצד אתר אינטרנט חדש שהושק אמש, קוראים לציבור האמריקאי להפעיל לחץ על נציגיהם בקונגרס ובסנאט כדי שיקדמו לגליזציה של קנאביס ברמה הפדרלית, זאת במסגרת קמפיין בשם "קנאביס במשותף"

“האמריקאים לא יכולים להסכים על שום דבר, אבל על תמיכה בלגליזציה הם מסכימים” – זה המסר המרכזי של קמפיין חדש בהובלת כוכבי הוליווד, היהודים אגב, סת’ רוגן ושרה סילברמן קורא לצרכני קנאביס להפעיל לחץ על חברי קונגרס לאשר לגליזציה פדרלית, כלומר התרת השימוש בקנאביס באופן חוקי בכל רחבי ארצות הברית.

נכון להיום 18 מתוך 50 מדינות בארה”ב אישרו לגליזציה בשטחן, אך גם במקרים אלו החברות הפעילות בענף נתקלות בקשיים רגולטוריים רבים, למשל בקבלת שירותי בנקאות הכפופים לחוק הפדרלי שעדיין מתייחס אל קנאביס כסם מסוכן מדרגה ראשונה.

הקמפיין החדש, שרץ תחת הסלוגן “קנאביס במשותף” (Cannabis in Common), הושק אתמול (ג’) עם שני סרטונים בכיכובם של רוגן וסילברמן. בסרטונים הם מזכירים לציבור שבסקר האחרון של מכון גאלופ שפורסם בתחילת החודש נמצא כי 68% מהאמריקאים תומכים בלגליזציה מלאה וכי למרות רוב בציבור, בקונגרס לא מצליחים לקדם את הצעת החוק במהירות מספקת.

כזכור, בשנה שעברה אושרה לראשונה בקונגרס האמריקני הצעת החוק ללגליזציה פדרלית (MORE Act), אך לא המשיכה מאז לשלב הקובע – הצבעה בסנאט. על פי ההצעה קנאביס יוחרג מרשימת הסמים המסוכנים, יימחקו רטרואקטיבית רישומים פליליים וכתבי אישום על עבירות קנאביס ויוטל על המסחר החוקי בקנאביס מס בגובה 5% שרווחיו יופנו לטובת סיוע, טיפול ומניעה.

מלבד הצעת החוק MORE Act ללגליזציה מלאה ברמה הפדרלית, והצעת החוק STATES Act שוקראת להתיק למדינות לאשר לגליזציה מלאה בשטחן, שגם היא לא קודמה, מצפים תומכי הקנאביס ובעיקר העוסקים בענף מביניהם גם לאישור אפשרי של הצעת החוק SAFE Act שדורשת לאפשר לבנקים, הכפופים לחוק הפדרלי, לקבל את מה שעדיין מוגדר בחוק “כספי סמים”. הצעת חוק זו גם כן אושרה בקונגרס ו”תקועה” בדרך לסנאט.

הקמפיין החדש מבקש כאמור לקדם את הצעות החוק הללו להצבעה בסנאט בהקדם, בין השאר על ידי לחץ ציבורי על המחוקקים.

“לגליזציה של קנאביס היתה צריכה לקרות מזמן ואם נעשה מספיק רעש, נוכל לגרום לזה לקרות”, אומר רוגן בסרטון הראשון שפורסם אמש כאמור. רוגן כידוע הוא אחת הדמויות המזוהות ביותר בעולם עם קנאביס ומי שבעצמו ייסד לאחרונה חברת קנאביס חדשה משלו, האוספלנט (Houseplant).

בסרטון השני נשמעת סילברמן על רקע גרפיקה מונפשת, כשהיא מזכירה, כמו רוגן, ש”האמריקאים לא יכולים להסכים על שום דבר, אבל על תמיכה בלגליזציה הם מסכימים. למרבה המזל יש לפחות דבר אחד משותף לרוב האמריקאים,” אומרת סילברמן. “יותר משני שלישים מאיתנו מסכימים שצריך להכשיר קנאביס ויש לנו סיכוי אמיתי לבצע הלגליזציה הפדרלית עכשיו אם נדבר”.

האתר החדש שהוקם לכבוד הקמפיין מאפשר לתומכים בלגליזציה לשלוח אימייל או להתקשר לנציגי הקונגרס שלהם ולדחוף להפיכת הקנאביס לחוקי. חברות קנאביס חוקיות במדינות בהן אושרה לגליזציה הודיעו כי ישלחו הודעות ללקוחותיהן בבקשה להצטרף לקמפיין גם כן.

הקמפיין ספג ביקורת מסויימת מארגוני פעילים ותיקים למען לגליזציה שניהלו קמפיינים מדינתיים ופדרליים במשך שנים. לטענתם קמפיין “קנאביס במשותף” אינו מתמקד בהצעת חוק ספציפית.

עד כה עשרות חברות קנאביס גדולות כבר חתמו על היוזמה, כולל אתר הקנאביס המפורסם הייטיימס (Hightimes), חברת הקנאביס החדשה של ווילי נלסון וגם כמה מתאגידי קנאביס ציבוריים כמו קיורליף (Curaleaf), קנופי (Canopy), קרונוס (Cronos) ועוד.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר